Kirándult a kollégium

Első kirándulásunk, a kétnapos Vác-Dunakanyar tanulmányi kirándulás, a „kollOKA-XIII”. és a „KUL-Túra Élmény” pályázatok anyagi támogatásával valósult meg 2010. március 26-27-én, amelyen 25 kollégista tanuló vehetett részt.
A kirándulás során a diákok először történeti idegenvezetéssel egybekötött városnézésen voltak Vácon, utána a helyi Tragor Ignác Múzeumban vehettek részt foglalkozáson, amelyben a régész és restaurátor munkájával ismerkedhettek meg. A foglakozás második részében megtekintették a „Memento Mori” földalatti kiállítást.
Második kirándulásunk egy háromnapos erdélyi kirándulás volt, amelyben 17 tanuló vehetett részt, amely a Békés Megye Közoktatási Alapítvány és a Péter András Gimnázium Szigeti Endre Szakképző Iskola anyagi támogatásával valósult meg 2010. június 11-13. időpontban.
A kirándulás során diákjaink nagyon sok történeti, néprajzi, földrajzi helyet fedezhettek fel.
Az első napon Körösfőn a kirakodóvásár és a Sebes-Körös forrása, Kolozsváron a Házsongárdi temető, a Szent Mihály-templom, Mátyás király és Bocskai István szülőháza és a Bánffy-palota, Szamosújváron pedig „híres-hírhedt” börtön és az örmény-katolikus nagytemplom voltak a látnivalók.
Második nap első megállónk a Tordai-hasadék volt, ahol végigmentünk a hasadék völgyében a patakparton. A nap második megállója Nagyenyed volt, ahol megnéztük belül is a legrégebbi működő magyar oktatási intézményt, a református Bethlen-kollégiumot. Sajnos a híres természettudományi múzeumát nem sikerült megtekinteni, mert zárva volt. Ezután rövid városnézés következett, amely során bementünk a nyolctornyú várba és a benne található vártemplomba.
A nap utolsó megállóhelye az erdélyi magyar történelem egyik legfontosabb városa Gyulafehérvár volt. A hatalmas erődnek egy részét körbejártuk és utána bejutottunk a várba a díszes Károly-kapun, ahol felkerestük a magyar történelem nagyjainak is végső nyughelyet adó érseki székesegyházat. A székesegyházban temettek el számos nagy magyart, Hunyadi Jánost, Hunyadi Lászlót, János Zsigmondot, Izabella királynét, Bocskai Istvánt. Szarkofágjaik, sírjaik a székesegyházban láthatóak.
Harmadik nap a Dévától délre található impozáns Vajdahunyad-várát tekintettük meg, sajnos nem éppen gyönyörű környezetében, egy vasmű mellett,de így is gyönyörű látványt nyújtott, nem hiába nevezte Mikszáth Kálmán a „várak királyának”. Ezután feljutottunk a híres dévai várba is egy újépítésű siklóval. Itt a várból megcsodálhattuk a panorámát és a lábunk alatt elterülő 65 ezres várost. A hazafele úton áthaladtunk a festői Érchegységen és a Fehér-Körös völgyében haladva elértük a határt Gyulánál és este fáradtan, de rengeteg újdonsággal és élménnyel gazdagodva megérkeztünk Szeghalomra.
Diákjaink a foglalkozás első részében, történeti sétát tettek a belvárosban a helyi múzeum munkatársával.